show

27 Kasım 2017

FISTIKLI KURU DOMATES

Yazın güzel domatesleri ile yapılan kurutmalar çok lezzetli oluyor. Resmen domatesin başka bir tadını alıyorsunuz.
Sağolsun annem her sene bizim için Diyarbakır'ın kavurucu sıcağında domateslerimizi kurutuyor.Ellerine kollarına sağlık annemmm...Soframız şenleniyor sayende..

Çok sevdiğimiz için sıkça yapıyorum.Arada ufak tefek değişiklikler yapıyorum .Mesela genelde ceviz kullanırım içine, bu sefer antep fıstığı kullandım. Bence 10 numara 5 yıldız oldu :)


İçinde neler var??
Kuru domates (sıcak suda bekletip yumuşadıktan sonra yıkayıp kullanıyorum)
Zeytinyağı
Dövülmüş kişniş,kimyon
Kuru acı biber 2-3 tane yeterli
2 yemek kaşığı antep fıstık içi
2 diş ezilmiş sarımsak

Domatesleri iri iri doğrayın. Bir tavaya zeytinyağını göz kararı koyun. domaresleri ilave edip 1-2 dakika kavurun,sonra acı biberleri doğrayıp ekleyin kavurmaya devam edin.sarımasak ve baharatları ilave edip altını kapatın.
Servis tabağına alın. Üzerine çok az zeytinyağını ayrıca gezdirin.

Sos tavasına fıstıkları koyup yağsız olarak 1-2 dakika kavurun.Ceviz kullandığım zaman da aynı işlemi yapıyorum. Bu sayede nemlenmiyor.daha güzel oluyor.

Domateslerin üzerine serpiştirin.


Afiyet olsun.

3 yorum: