show

02 Temmuz 2015

MİNİK TANELİ ÇİLEK REÇELİ

Sağlıklı günler,
Tadına doyum olmayan ve artık yeter dediğiniz halde bir kaç tane daha yiyebileceğiniz kaç meyve vardır? Benim için bir ÇİLEK var..oo mis kokusu bile her şeye değer :)
Mevsimi geldi mi, affetmeyiz. Reçeline fırsat kalmıyor o derece yani :)
Bu sefer 1 kilosunu reçel için ayırabildim,içim yanarak :)
Bol bol tüketmek gerekir aslında özellikle mide ülseri için faydalıymış, dişleri beyazlatıyormuş, ee antioksidan olunca daha bir değerli benim için.
Nasıl yaptım? Şöyle;


MALZEMELER:


  • 1 kilo Çilek ( özellikle minik olanları seçin)
  • 1 kilo toz şeker
  • 1 yemek kaşığı ucuyla tereyağı
  • 2-3 damla limon suyu


Öncelikle çileklerin temizleyin. Kaynatacağınız tencereye alın. Üzerine toz şekeri ilave edin. Bekleyin.İmkanınız varsa akşamdan hazırlayın,ben 2-3 saat kadar beklettim.
Ocağa alıp  kaynatın. tere yağını ekleyip arada karıştırın.Üzerinde oluşan köpükleri dikkatli bir şekilde alın.  kaynayınca altını kısıp hafif koyulaşıncaya kadar kaynatın. limon suyunu damlatın. Kaşıktan sıvı halinde alın akıyorsa bir az daha kaynatın.
Kavanozlara alın.Misler gibi afiyetle yiyin.

Daha fazla yapacaksanız şeker oranını birebir şeklinde arttırın.
2 kilo çilek 2 kilo tozşeker gibi. :)

Tereyağı taşlamasını önlüyor.





6 yorum:

  1. KAHVALTIDA ÇOK SEVERİM CANIM.ELLERİNE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım. Nefis görünüyor. Çilek reçeline bayılırım. Ben de geçtiğimiz günlerde yaptım ama bir türlü fotoğraflayamadım. Size afiyetler olsun canım.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nefis oluyor değil mi?.Seninde ellerine sağlık.
      Afiyet olsun.
      Sevgiler

      Sil
  3. Merhaba :)
    Ellerinize sağlık.Çok severim çilek reçelini :)
    Blogunuzu bir keşif etkinliği sayesinde keşfettim ve takibe aldım.İlginizi çekerse bana da beklerim.Sevgiler..
    http://somurtkansirine.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Tabii ki uğrarım. Görüşmek üzere.,
      Sevgiler

      Sil