show

08 Ocak 2014

BALKABAGI MÜCVERİ

Bal kabağını hep tatlı olarak kullanmıştım. Selda ( arkadaşım ) hep bahsederdi ,balkabağından mücver yaptım/yapacağım....eee ben de yapayım ...Bir tarfini ver bakalım ,yapalım dedim.Çok değişik ve enfes bir şey oldu.Yapmanızı tavsiye ederim.Teşekkür ederim Seldacığım. :)

Neler gerekli bu mücver için,bakalım;

MALZEMELER
  • 1 kilo bal kabağı
  • 1 demet dereotu ( evde olmadığı için kullanamadım..)
  • 1 adet havuç
  • 1 Yumurta
  • 3 kaşık un ( az gelirse ekleyin)
  • tuz -karabiber-zerdeçal(bıçak ucu ile)ve pulbiber
  • 1 su bardağı kadar rendelenmiş Kaşar peyniri  
  • Kızartmak için Zeytinyağı
Balkabağını ve havucu rendeleyin.Dere otunu doğrayın.
Geniş bir kabın içine tüm malzemeleri ekleyin.Karıştırın. Koyu kıvamlı olacak ki kızartırken zorlanmayın.
Tavaya zeytinyağını koyun ve kaşık kaşık alıp kızartın. Önce kağıt havlunun içine alın fazla yağını çeksin. Sonra servis tabağınıza alıp servis yapın. Yanına sarımsaklı yoğurt çok yakışıyor.
Afiyet olsun. :)

1 yorum:

  1. Çok güzel hiç aklıma gelmemişti merak ettim doğrusu :)bende alınca yapayım ellerine sağlık sevgiler :)

    YanıtlaSil