show

10 Aralık 2013

#YEMEKFIRTINASI 4.GÜN EV AHALİSİNDEN EN ÇOK İSTEK ALAN YEMEK.LAHMACUN

#YEMEKFIRTINASI 4. gün : Ev ahalisini mutlu etme zamanı Ev ahalisinden en çok istek alan tarifiniz nedir? Haydi mutfağa.

Zerrin hanım gayet güzel bir konu belirlemiş.
Ev ahalisi, mevsime göre yemek listesi verir bana.Yaz mevsimi ise GÜVEÇ, kış mevsimi ise kuru dolma ya da But yemeği... Ama her mevsim istenilen Lahmacun...
Bende onu yazayım ...Hamurunu hazırlamıyorum.İçini hazırlıyor direk Lokantaya ya da Pide salonuna gönderiyorum. Genelde 2-3 saat önce içi  hazırlıyor,buzdolabında bekletiyorum.

 LAHMACUN
1 kilo orta yağlı kıyma
1-1,5 kilo kuru soğan
2-3 diş ezilmiş sarımsak
1 demet maydanoz
1-2 adet Sivribiber ( Acı ya da tatlı tercih sizin )
3 adet domates
Domates Salçası
Biber Salçası ( Acı ya da tatlı Tercih sizin )
İsot
Tuz, Pul biber
Biraz kuru nane
Yeteri kadar Sıvıyağ ya da margarin ( tercihen sıvı yağ )

Öncelikle kuru soğanlar küçük küçük doğranır.Rondadan geçirmiyorum.Çünkü soğanı sulandırıyor ve bazı soğan parçaları büyük kalıyor.Domatesler soyulur ve ince ince doğranır.Sivribiberler tohumları temizlenerek ince ince doğranır.Maydanozlar temizlenerek ince ince kıyılır.Doğradığınız tüm malzemeler kıymaya eklenir. Sarımsak,tuz,karabiber,pulbiber,domates -biber salçası,sıvı yağ ve isot eklendikten sonra iyice yoğurulur. Baharatlar için ölçü veremiyorum bu tamamıyla ağız tatınızla ilgili...Ben acı severim 1 kaşık yerine 2 kaşık koyarım.Salçalı severim 2 kaşık yerine 3 kaşık koyarım.


Afiyet olsun.:)

4 yorum:

  1. Şenizcigim hımm ellerine sağlık acıktırdın beni...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Buyur gel bir gün bana yapayım sana..:)
      Teşekkürler Özaycığım.

      Sil