show

14 Şubat 2013

PEKMEZ SOSLU BİFTEK

İzmir'in yağdı yağacak havasından Merhaba. Hava o kadar kasketli ki, aman yerinde oturayım da tarif paylaşayımm dedim. :) Arşivden kalan bu yemeği beğeneceğinizi umuyorum.

MALZEMELER;
  •  Biftek ( Ben kişi hesabına göre alıyorum.Yaklaşık 5 tane )
  • Sıvıyağ
  • Yarım yemek kaşığı domates salçası
  • Kaşık ucu biber salçası 
  • 1 tane orta boy domates
  • 2 yemek kaşığı pekmez
  • Tuz,karabiber,çok az kimyon
YAPILIŞI ;
Önce biftekleri bir tava da haşlıyorum.Pişmesi daha kolay oluyor.
Başka bir yerde sıvıyağı tavaya koyup salçaları ekleyin.Az kavurun. Domatesleri küp küp doğrayıp onlarıda ekleyin.Tuz, karabiber, kimyon ekleyin.Hafif sulandıracak kadar (yaklaşık yarım çay bardağı kadar ) sıcak su ekleyip bir taşım kaynatın.En son pekmezi ekleyip biftekleri ekleyin.1-2 dakika kadar piştikten sonra altını kapatın.

Yanına da Patates Püresi iyi gider değil mi? Onun içinde ;
2 büyük patatesi haşlayıp ezin. 1 yemek kaşığı kadar tereyağını ekleyin ve tavada kavurun.Yarım bardak sütü yavaş yavaş ekleyip kavurmaya devam edin.Kaşık etrafında toplanmaya başlayınca altını kapatın.Tuz ve karabiberi ağız tadınıza göre ekleyin.
Yemeğiniz yanında servis yapın.
AFİYET OLSUN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder