show

22 Mart 2012

HAVUÇLU KEK

Kıvanç geçen gün tutturdu "Anne, havuçlu kek neden yapmıyorsun? yapsana..yapsana..." Ben yaparım yapmasına da biliyorum ki; ağızlarına koymayacaklar.Hadi belki yerler diyerek yaptım.Uzun zaman oldu yapmayalı...Kakaolu kekten sıra gelmiyor ki başkalarına.Kek çok güzel oldu.Ama bizim oğlanlar yediler mi ? Yemediler tabii..Eşimle ben yedik bir güzel..:))
İşte Kıvanç'ın gazına gelip yaptığım havuçlu kek!

3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağından bir parmak eksik sıvı yağ
1 su bardağı rendelenmiş havuç
Yarım su bardağı iri dövülmüş ceviz içi
1 paket kabartma tozu

2 su bardağı Un

Üzeri için pudra şekeri.

Yumurta ve şekerler köpük köpük,bembeyaz olana kadar çırpın.Sıvı yağı, rendelenmiş havuç ve ceviz içini koyup karıştırın.Elenmiş un ve kabartma tozunuda koyduktan sonra borcama ya da teflon tepsiye döküp önceden ısıtılmış fırında 170C de 30-35 dakika kadar kontrol ederek pişirin.Servis tabağına aldıktan sonra üzerine pudra şekerini serpiştirin.
Afiyet olsun.



NOT :) Keklerimin pişip pişmediğini kenarlarına bakarak anlıyorum.Eğer tepsiden ayrılmış toplanmış gibiyse pişmiş demek.Tabii kürdan testini de yapıyorum.Fırından çıkarıp üzerini havlu ya da daha büyük bir tepsi ile örtüp soğumasını bekliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder