show

06 Mart 2012

DAVET SOFRASI

Geçen ay arkadaşlarımı oturmaya, sohbet etmeye çağırmıştım.Elimden geldiğince ağırlamaya çalıştım..:)

Neler mi vardı?
- Kuru Börülce Salatası
-Yeşil Salata
-Avcı Böreği
-Perde Pilavı ( Benim Usul ama fotoğraflayamadım )
-Yoğurtlu Brokoli Salatası ( Hünerli Bayanlar  Sevgili Müge den )
-Kremalı Muffin ( Lezzetibol Sevgili Tijen den))
- Mandalina Pelteli İrmik tatlısı ( daha önce yayınlamıştım )
-Sultan Tatlısı

Öncelikle Kuru Börülce Salatasından başlayayım.

Kış aylarında sıkça yaptığım salatadır.Ama paylaşmak kısmet olamamış ...:)

KURU BÖRÜLCE SALATASI
1 kase Kuru Börülce (Önceden ıslatılmış ve haşlanmış )
1 adet kırmızı kuru soğan ( piyaz doğranmış )
1 demet dere otu
2-3 dal yeşil soğan
Kuru Nane
Nar ekşisi
Yarım limon suyu
Tuz, Pul biber,Zeytinyağı


Kuru börülceleri haşladıktan sonra derin büyük bir kaseye alın. Dere otunu,yeşil soğanın, piyaz doğranmış kuru soğanı da ekleyin.Başka bir kaseye ( ölçü tam veremiyorum ağız tadınıza göre ) zeytinyağını,pul biberini, nar ekşisini, limon suyunu,kuru naneyi,tuzu koyup karıştırın.Börülcelerin üzerine döküp iyice harmanlayın.
Elimde kabukları soyulmuş Bademler vardı, onları da üzerine serpiştirdim.
Afiyet olsun.:))


AVCI BÖREĞİ
Yarım kilo yufka ( 3 tane )
İç Harcı için;
1 adet Kuru Soğan
200 gr orta yağlı Kıyma
1 su bardağı iri dövülmüş Ceviz içi
1 çay bardağı ince bulgur
Pul biber,tuz, kara biber,yeni bahar
Sıvı yağ
Üzerine;
Galeta unu
1 yumurta
Öncelikle iç harcı hazırlayın.Kuru soğanı yemeklik doğrayın.Sıvı yağı bir tavaya koyun, soğanı ve kıymayı ekleyip kavurun.Bu arada bulguru derin bir kasenin içine boşaltın ve üzerine ılık su dökerek şişmesi için ağzını kapatın.Arada karıştırın ki diri kalmasın.Kıyma kavrulduktan sonra şişen bulguru da ekleyin.Baharatları ve ceviz içlerini de ekledikten sonra altını kapatıp soğumaya bırakın.
Yufkaları sekiz parçaya bölün.Bir kaseye yarım çay bardağı kadar sıvıyağ ve yarım çay bardağı kadar su koyun ve karıştırın. Yufka parçasının üzerine kaşıkla az sıvı yağ karışımından koyup hafif ıslatın.uzun kenarına iç harcından bırakıp,sigara böreği sarar gibi sarın. Tüm yufka parçaları bittiğinde bir kaseye galeta unu bir kaseyede çırpılmış yumurtayı koyun.Börekleri önce yumurtaya sonra da galeta ununa bulayıp fırın tepsisine dizin. Fırını 200C ye ayarlayın ,Siz börekleri hazırlayana kadar fırında ısınmış olur. Üzeri kızarana kadar pişirin. Sıcak servis yapın.
Afiyet olsun.
SEÇENEK: Bu böreği sıvı yağda da kızartabilirsiniz.Fırında pişmiş hali çok daha hafif olduğundan böylesini tercih ediyorum. :))

2 yorum: