show

23 Mart 2012

BAHARIN GELİŞİ ve ENGİNARLI PİLAV


GÜZEL HAVALAR

Beni bu güzel havalar mahvetti,
Böyle havada istifa ettim
Evkaftaki memuriyetimden.
Tütüne böyle havada alıştım,
Böyle havada aşık oldum;
Eve ekmekle tuz götürmeyi
Böyle havalarda unuttum;
Şiir yazma hastalığım
Hep böyle havalarda nüksetti;
Beni bu güzel havalar mahvetti.
 ORHAN VELİ KANIK

 "Güzel havalar" diyince hep bu şiir aklıma gelir, nedense...Bahar ,tüm ihtişamı ile geliyor,soğuk ve bol kar yağışlı geçen bir kıştan sonra sıcacık bahar havası ne güzel oluyor.:)) Şöyle pırıl pırıl güneş altında, nefis papatya tarlasında olmak gibisi var mı? Her mevsim güzeldir,ama baharında havası bir başkadır. :))Hayatınız her anı bahar tadınla ışıl ışıl geçsin.

Mevsim itibarıyla her yerde enginarlar boy boy görünmeye başladı..Sever misiniz bilmem ama her çeşit yemeği ile muhteşem bir sebze! Bende karşınıza "Enginarlı pilav " ile geldim.:)

 MALZEMELER
 
  • 1 kase pirinç ( pirinç pilavını yaparken kaseyi ölçü olarak kullanıyorum.)
  • 3-4 enginar ( temizlenmiş,çanak halinde)
  • 1 adet kuru soğan
  • Sıcak su
  • Sıvıyağ ya da tereyağı

ÜZERİ için
yarım demet dereotu

Önce pirincin üzerine az tuz atarak sıcak suda bekletin.10 dakika kadar.
Temizlenmiş enginar çanaklarını iri iri doğrayarak tuzlu limonlu su içinde bekletin.
Pilavı yapacağınız tavaya sıvı yağ ya da tereyağını arzu ettiğiniz kadar koyun.
Kurusoğanı yemeklik şekilde doğrayıp tavaya koyun ve pembeleşinceye kadar kavurun. 
Pirinçleri soğuk sudan geçirip nişastalarını akıtın.Kavrulan soğanlara ekleyin ve pirinçler tane tane oluncaya kadar karıştıra karıştıra kavurun.
Pirinç ölçüsü olarak kullandığımız kaseden 2 ölçü sıcak su ekleyin.Bir taşım kaynadıktan sonra doğranmış enginarları ve tuzu ekleyin.Ağzını kapatın,ısı ayarını düşürüp yavaş yavaş pişirin.
Bu arada eğer enginarınızı temizlenmiş şekilde almamışsanız iç yeşil taze yapraklarından ayırıp pilavın içine koyabilirsiniz.
Pilav suyunu çekip dinlendikten sonra servis tabağına alınır ve ince kıyılmış dereotu ile süslenir. 
Fazladan aldığım enginarları temizleyip buzdolabı poşetlerine koyup buzluğa atıyorum.Her zaman elimde bulunuyor böylelikle...

Afiyet olsun.

1 yorum:

  1. çok severim enginarı bir egeli olarak paylaşımların bol bol olsun inşallah sevgiler;))))))

    YanıtlaSil