show

13 Ocak 2012

SALAMURALI BALIK

Balık çeşitleri kısıtlıdır bizde maalesef..Hamsi,istavrit,çipura,levrek falan... Annem hep kızartarak yapardı ve soslamazdı.Ama eşimin ailesi Salamuralı yaparlar.Bende çok sevdim.Salamura yapıyorum, ister tavada istersem buğulama şeklinde pişiriyorum.Ve büyük balıklarda da kullanıyorum...Bakalım beğenecek misiniz?

1 kilo İstavrit ( Hamsi, Levrek v.b. )
1 adet büyük boy kuru soğan
3 diş sarımsak
1 yemek kaşığı Domates salçası (Silme )
1 yemek kaşığı dövülmüş kişniş
Pul Biber ( İsterseniz biber salçası da kullanabilirsiniz.)
Karabiber,Tuz
Önce balıklar temizlenerek,süzgeçte süzdürülür.
Kuru soğan küp küp doğranır,sarımsak ezilir. Domates salçası,baharatlar,soğan ve sarımsak eklenir.Azar azar su ilavesi ile sulandırılır.Salça ezilip daha kolay diğer malzemelerle karıştırılması sağlanır.
Süzgeçte bırakılan balıklara ; eğer büyük balıksa tek tek içlerine ve üstlerine sürülür .Küçük balık kullanacaksanız, hep beraber karıştırın.Zamanınız varsa buzdolabında 2 -3 saat bekletin.Ki, balıklara iyice tadları geçsin .
Kızartma yapmak isterseniz; salamurayı hafif sıyırıp mısır ununa bulayıp kızartırılır.
Ben buğulamasını yapmıştım.
Buğulama yapmak isterseniz; bir tepsiyi yağlayın,balıkların üzerindeki fazla salamurayı alın ve tepsiye dizin.Aralarına salamuraya buladığınız patates dilimlerini dizebilirsiniz.Dizdikten sonra üzerlerine sıvı yağ gezdirdikten sonra fırınlayın.Aman arada kontrol etmeyi unutmayın!

Boll yeşil salata eşliğinde AFİYET OLSUN!

1 yorum:

  1. Iste bu sekilde balik yenmeli. Canim da çok balik çekti. Çok güzel olmustur kesin! Ellerinize saglik

    YanıtlaSil