show

13 Ocak 2012

PORTAKALLI KEREVİZ

Kereviz bize uzak sebzelerden ..di. Şimdi alıştık galiba tadına, sürekli yaptığım zeytinyağlı çeşidi oldu.:) Tabii çocuklar pek ilgilenmiyor bu yemekle,ama olsun...En azında sofrada görsünler.Nasılsa bir gün tadına bakacaklar ve sevecekler ( UMUYORUM )..:))
MALZEMELER
  • 2 adet Kereviz
  • 1 adet Kurusoğan
  • 2 adet Havuç
  • 2 diş Sarımsak
  • 1 adet Patates ( İsteğe göre )
  • Tuz
  • 2 adet portakalın suyu
  • Zeytinyağı.

Kuru soğanı küp küp doğrayın, havuçların kabuklarını soyup halka halka doğrayın.Patatesi her zaman kullanmıyorum ama isterseniz eğer onu da doğrayın.Ben kerevizi en son kabuklarını soyup koyuyorum.
Zeytinyağına kurusoğanı koyup bir iki çevirerek öldürün,havuçları ve sarımsakları ekleyin.Bir - iki dakika kavurun ,patatesi ve hemen temizlenip doğranan kerevizi ekleyin ( bekleyince kararıyor çünkü ).Bir-iki defa çevirerek pişirin.Sonra sıkılmış portakal suyunu, tuzunu ekleyin. Ben portakal suyunu ekledikten sonra yarım su bardağı kadar ılık su da ekliyorum.Arada kontrol ederek pişirin. İsterseniz taze kereviz yapraklarından bir iki dal alıp pişmeye yakın koyabilirsiniz.

Afiyet olsun. 



2 yorum:

  1. geçen hafta bende yapmıştım henüz yayınlamak kısmet olmadı,ellerinize sağlık tam zamanıdır.
    keyifli pazarlar..

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler..Size de afiyet olsun,kesinlikle tam zamanı..:)

    YanıtlaSil