show

27 Aralık 2011

RULO PASTA

Geçen hafta sonu çok sevdiğim arkadaşlarımı ( Selda, Tülay ve Semra 'yı ) misafir ettim.Uzun zamandan beri görüşemiyorduk. Çocukların okulları, benim hafta içi çalışmam dan dolayı toplanamıyorduk..eee hadi toplaşıp bana gelin dedim.Sağolsunlar kırmadılar beni :)). Tülay'ın doğum gününe denk gelince, arkadaşıma "son dakika da " bir pasta hazırlayayım istedim . Rulo pasta aklıma geldi,uzun zamandan beri yapmıyordum.
Canım arkadaşım buradan da DOĞUM GÜNÜNÜ KUTLUYORUM, SAĞLIKLI HUZURLU YILLAR diliyorum.:))
Tabii sadece Rulo pasta yoktu ikramlarının arasında.....
Peynirli Pide
Mandalina Pelteli İrmik Tatlısı
Katıklı Dolma
Islak Kek

Gelelim Rulo Pastanın tarifine;

 4 yumurta
4 kahve fincanı un
1 kahve fincanı ılık su
3 kahve fincanı toz şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket Vanilin
1 paket dr oetker créme olé ( Muzlu veya Çikolatalı)
2 adet muz
1 poşet Krem Şanti ( toz halinde )
1 yemek kaşığı Kakao(Yoğun kakaodan hoşlanmazsanız eklemeyebilirsiniz. )

Oda sıcaklığındaki yumurtaları toz şekerle çırpın.Köpük köpük olunca ılık suyu vanilini kabartma tozunu ve unu ekleyip çırpın.Büyük fırın tepsisine yağlı kağıt serin.Kek hamurunu döküp önceden ısıtılmış fırında 175 C de pişirin.
Kek piştikten sonra hemen yağlı kağıtla beraber  rulo halinde sarıp üzerine hafif ıslak bir havlu örtün. 
Diğer taraftan , créme olé yi ( ben çikolatalı olandan almıştım) paketin üzerinde yazıldığı gibi hazırlayın.Biraz soğuduktan sonra üzerine toz krem şantiyi ve 1 yemek kaşığı kakaoyu ekleyin ve çırpın.
Kek soğuduktan sonra ( isterseniz sütle hafif ıslatarak nemlendirebilirsiniz) , kağlı kağıttan sıyırıp araya crémé olé li kremyı sürün ve muzları yerleştirip tekrar sarın ve üstüne kalan kremayı sürün.
Afiyet Olsun :))




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder