show

14 Mart 2011

ZEYTİNYAĞLI PIRASA

Bilmiyorum, sizde de aynı şey var mıdır? Biz de zeytinyağlı yemek yardımcı yemek konumundadır. Yani tek başına yemekten sayılmaz,maallesef...Eşimde bende çok severiz. Kış boyunca sıkça yaparım zeytinyağlı pırasayı...

Nasıl yaptığımı sizlerle de paylaşmak istiyorum.

MALZEMELER
Yarım kilo pırasa
2-3 adet havuç
1 adet Patates ( Ben kullanmıyorum,isteğinize bağlı )
Yarım çay bardağı Pirinç
2 diş sarımsak
Yarım yemek kaşığı Domates Salçası
Zeytinyağı
Tuz, kaşık ucuyla biber salçası
Tatlı kaşığı ucuyla toz şeker ya da bir adet kesme şeker
Tatlı kaşığı Toz Sumak
3-4 adet arpaçık soğan.

Önce pırasayı çok ince olmamak şartıyla doğrayın,havuçları dilimleyin. Tencereye zeytinyağını koyun .Pırasa,sarımsak,arpaçık soğanları
ve havuçları ekleyin.Biraz kavurun.Pırasa ve havucun rengi değişecek kadar.Sonra domates ve biber salçasını koyun.1-2 dakikada öyle kavurun.Yıkanan pirinçleri ekleyin. 1-2 dakikada pirinçleri kavurduktan sonra sebzelerin üstünü geçecek şekilde sıcak su ekleyin.Altını iyice kısın.Pişmeye yakın tuz,toz şeker ve sumak tozunu ekleyin.Sebzeler tam pişince altını kapatıp,servis yapın.
Afiyet olsun.

Seçenekler :
Ben salçalı sevdiğim için salçayı bolca kullanırım.İstemezseniz kullanmayabilirsiniz.
Zeytinyağında ise, ölçü veremiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder