show

14 Şubat 2011

HİNDİSTANCEVİZLİ- BEZE


Şimdi arkadaşlar laz böreğini yaptık.Tamam, çokta güzel oldu! Ama elimizde artan yumurta beyazları oldu.Onunla da beze yapalım dedim.
Nedense beze yapmak bana çok zor gelmiştir. Ama yine ÖZGÜL ün beze tarifini gördüm. Teşekkürler Özgül, ellerine, emeğine sağlık.
Ben bu tarifi ikiye böldüm,hem hindistan cevizli hemde normal beze yaptım.

Malzemeler
2 yumurta Beyazı
2 çay bardağı pudra şekeri
3 su bardağı hindistan cevizi rendesi
1 fiske tuz

Yumurta beyazlarını,pudra şekeri,bir fiske tuzu çelik tencereye koyun.Tencere çok kısık ateş üzerinde mikserle önce yavaş devirde sonra hızlı devirde 10 dk çırpın.Hindistan ceviz rendesini ilave edin.tahta kaşıkla karıştırın.Yağlı kağıt serpilmiş tepsiye krema pompası ile doldurun ve sıkın.100-150 C de 20-25 dk pişirin.Fırın soğuk olacak ve fırın kapağı soğuyana kadar açılmayacak.
Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Bayılırım bezeye..Elllerine sağlık canım
    sevgiler,

    YanıtlaSil
  2. Bezeyi ben de çok sveerim ama nedense yapmayı hiç denemedim, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil