show

27 Mayıs 2010

MERCİMEKLİ KÖFTE

Kıvanç' ın okul Kermesi için yaptığım (daha doğrusu bana düşen ) mercimekli köfteyi anlatmak istiyorum.

1 Kase kırmızı mercimek
1 kase köftelik bulgur
Yarım demet maydanoz
Yarım demet yeşil soğan
1-2 yemek kaşığı Domates salçası
1 yemek kaşığı Biber Salçası
Tuz
Karabiber
Pul Biber
İsot
Beş Türlü ( bu baharatı İzmir'deki marketlerde bulamadım.D.Bakır dan getiriyorum.İçinde Kimyon, yenibahar, karabiber ,tarçın bulunan bir karışım.)
Sıvı yağ ( Tercihen Zeytinyağı )
Sarımsak ( İsteğe Kalmış )

Öncelikle kırmızı mercimek yıkanır ve bir tencere de üzerini kaplayacak kadar su bırakılarak (arada su eklenerek ) iyice pişirilir. Piştikten sonra altı kapatılır.Mercimeklerin üzerine bulgur,tuz eklenir ve karıştırılır. Tencerenin ağzı kapatılarak bulgurun şişmesi için beklenir.
Bu arada birazçık da olsa soğuyan ve şişen bulgurlu mercimek, geniş bir yoğurma kabın içine alın.Zeytin yağını, (ölçüsü size kalmış) (ben yaklaşık bir su bardağı kadar kullanıyorum ,bazen biraz da arttırıyorum) koyun. Teker teker baharatları ekleyin: Beş türlü, karabiber, isot, pul biber, Biber ve dometes salçasını ve ezilmiş sarımsağıda koyduktan sonra iyice yoğurun.
En son olarak küçük doğranmış yeşil soğan ve maydanozu ekleyin.Onlarda mercimekli köfteyle karıştıktan sonra sıkımlar halinde büyük servis kabağına koyun. Yanına bol yeşillikler koyup , domates, yeşil biberlerle de servis edebilirsiniz.

Afiyet Olsun...


Seçenekler:1)Bazen sıvı yağı geniş bir tavaya döküyorum. Domates ve biber salçasını sıvı yağın içinde az kavurduktan sonra baharatları ekleyip mercimekli köftenin üzerine döküyorum.ve yoğuruyorum. Ama çok sıcak olduğundan yoğurması çok zor oluyor.
2) Baharat olarak biberiye de eklenebilir.
3) Dereotu yeşillik olarak doğranabilir. O da çok güzel bir tat veriyor. Çocuklarım Dereotunu sevmediklerinden ben bırakamıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder