show

20 Nisan 2010

AĞLAYAN KEK







Ağlayan Kek bunun adı ama görüntü yanardağa benzedi :)
Keki İçin ;
4 yumurta
1 su bardağı Toz Şeker
1,5 su bardağı Un
2 yemek Kaşığı sıvı yağ
2 Yemek Kaşığı Süt
2 Yemek Kaşığı dolusu Kakao
1 pk Kabartma Tozu
Ayrıca; 2 Su bardağı Süt

Kekin üstü için ; 1 Çay bardağı Süt, 1 pk Krem Şanti.

Sos İçin;
1 su bardağı Süt
1/4 su bardağı Toz Şeker
1 Çorba kaşığı Un
1 çorba kaşığı nişasta ( Hangi olursa Fark etmez.)
2 Yemek Kaşığı Kakao
1 Su Bardağı Su

Yumurtaları toz şekerle kar beyaz oluncaya kadar çırpılır.2 yemek kaşığı Sütü, sıvı yağı ve kakaoyu ekle. Unu ve kabartma tozunuda ilave ettikten sonra biraz karıştırıldıp yuvarlak fırın tepsisine dökülür.Önceden ısıtılmış fırında 170 C de pişirilir.Kürdanı batırıp pişip pişmediği kontrol edilir.

Keki fırından çıkardıktan sonra 2 su bardağı süt keke kaşık kaşık dökülür.( Keki 2 parçaya böldüm.Alt tabanı 1 su bardağı sütle ıslattım.Araya hazırladığım sostan koyup İkinci tabanı üstüne koyup bir bardak sütle ıslattım.)

Krem şantiyi 1 çay bardağı sütle çırpılır.Buzdolabında beklet.

Sosun hazırlanması ;

Un, nişasta, toz şeker kakao,süt ve su bir tencerede pişirilir.Topaklanmaması için çıpıcı kullanıyorum.Pişmesine yakın kaşıkla karıştırıyorum.Fokurdadıktan sonra altı kapatılır.Biraz soğuması gerekli.

Kekin üzerine önce krem şanti dökülür.Sonra da Sos ...

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder